Botulinum Toksin A

Alın Botoksu
Masseter Botoksu
Terleme (Hiperhidrosis) Botoksu

Botoks Nedir ve Nasıl Etki Gösterir?

Botoks; “Clostridium botulinum” bakterisinden elde edilen bir proteindir. Bu protein, aslında çok uzun zamandır tıpta göz ve nörolojik hastalıklarının tedavisinde kullanılmaktadır. Kırışıklıkları gidermek amacıyla ise 10 yıldır güvenli ve başarılı bir şekilde kozmetikte kullanılmaktadır.

Botoks; orta ve derin kırışıklıkları gidermede cerrahi olmayan, kozmetik bir ürün olarak kabul edilmektedir.

Botoks, enjeksiyon yapılan bölgede sinirlerdeki geçişi bloke edip “kas kasılmasını engelleyerek” buradaki derinin gerginliğini sağlar
Bu çizgiler erken dönemde botoks tedavisiyle düzeltilebilir. Zamanla çizgiler derinleşir tek başına botoks tedavisi yeterli düzelmeyi sağlayamaz ve ek tedaviler (lazer, peeling, dolgu maddesi enjeksiyonu vs.) uygulanır.

Hangi Durumlarda ve Kimlere Botoks Uygulanır?

Kozmetik dermatolojide özellikle cilt kırışıklıklarının azaltılması ve bazı kişilerde daha sık olarak görülebilen aşırı terlemelerin (Hiperhidrosis) giderilmesi amaçları ile kullanılmaktadır.

18-65 yaş arası herkese uygulanabilir. Özellikle yüz ve boyundaki kırışıklıkların tedavisinde kullanılır. Gebe ve emzirenlerde ise uygulanması önerilmez.

Botoks Nasıl ve Nereye Uygulanır?

Botoks tedavisi yaptırmayı düşünüyorsanız bu tedaviyle ilgili beklentilerinizi ve endişelerinizi doktorunuzla paylaşmalısınız. Doktorunuz bu tedaviyle alacağınız sonuçları sizinle paylaşacak böylece tedavinin başarısı sağlanacaktır. Her hastanın tedavisi kendi kas yapısına ve cilt özelliklerine göre planlanır.

İşlem öncesinde lokal anestezik bir krem sürülebilir.

Kişinin kas yapısı göz önüne alınarak belirlenen kırışıklık noktalarına çok ince uçlu iğnelerle küçük dozlarda enjeksiyon yapılır.

Tedavi genelde 10-15 dakika sürer ve uygulama sırasında minimal rahatsızlık hissedilir.

İlaç, yalnızca enjekte edilen bölgede etkilidir genel dolaşıma karışmaz.
En sık; Alındaki yatay çizgiler, iki kaş arasındaki çizgiler, göz çevresi çizgileri, ağız çevresindeki çizgiler ve boyun çizgilerine uygulanır.

Botoks Sonrası Sosyal Hayata Ne Zaman Dönülür?

Hasta enjeksiyon sonrası normal aktivitesine hemen dönebilir.

Botoksun Etkisi ne Zaman Başlar ve Ne Kadar Sürer?

Etkisi uygulandıktan 24-72 saat sonra görülmeye başlar ve 7-14 gün içerisinde etkisi tam olarak ortaya çıkar.

Botoks tedavisi 3-6 aylık bir düzelme sağlar. Uygulamalar tekrarlandıkça bu sure 8-10 aya kadar çıkabilir. Uygulamalara devam edilirse giderek daha başarılı sonuçlar alınır. Çizgiler giderek hafifler ve yenilerin oluşması engellenir. Cilt eskiye nazaran daha iyi bir görünüm kazanır.

Botoks Yaptırdığımda Yüzümdeki Doğallık Kaybolur mu?

İlk kez botoks yaptıran hastaların en sık sordukları sorudur. Bu konudaki endişenizi doktorunuzla paylaşırsanız tedavi dozlarınız buna göre düzenlenecek ve son derece doğal genç bir ifade sağlanacaktır.

Botox Uygulamasının Riskleri Nelerdir?

Bu konuda eğitim almış uzman kişiler tarafından uygulandığında işlemin riskleri yok denecek kadar azdır. Uygulama bölgesinde hafif morarma ve kızarıklık, baş ağrısı, nadiren grip benzeri şikayetler olabilir. Tedavi sonrası uygulama yapılan bölge ovuşturulmamalı, baş dik tutulmalı, ağır egzersizden kaçınılmalıdır.